לתחזק בלוג ולהישאר בחיים

איך לתחזק בלוג ולהישאר בחיים

מה במאמר?

בכל אתר יש בלוג. כמה מהבלוגים האלה מתוחזקים? אני משוכנעת שמעט מאוד. הסיבה לכך היא שכתיבה היא קטע מאתגר. קשה להתיישב לכתוב, אין לנו מושג על מה לכתוב ואף פעם אין לנו זמן. ולמה בכלל שאכתוב? למי אכפת מהתוכן שלי… אז ריכזתי את כל התשובות לשאלות האלה, ואפילו יותר, במאמר שלפניכם. קריאה מהנה!

על מה לכתוב?

כשמגיעים לכתיבת מאמר, הרבה פעמים ניתקע לפני שבכלל נתחיל. הבנתי שכדאי לי לכתוב לבלוג שלי, אבל מה אוכל לכתוב? ריכזתי שלושה כיווני חשיבה על נושאים לבלוג. השמים הם הגבול! המפתח בעיני הוא – עבור מי הכתיבה? מה יכול לעניין את הקהל הזה? ככה אפשר להגיע להרבה נושאים, מסיעור מוחות עצמי של 20 דקות, אפשר להגיע ליותר מעשרים נושאים! נסו אותי 😊 אבל כדי לא לזרוק אתכם למים בלי מצופים, הנה כמה ראשי נושאים לסיעור המוחות.

1. שאלות שלקוחות שואלים

דרך מעולה לחשיבה על נושאים לכתיבה היא לענות על שאלות ששואלים אותנו הרבה. אם את משווקת דיגיטלית – 5 טיפים לכתיבת פוסטים לפייסבוק. אתה מעצב פנים? איך אפשר לתת לבית מראה מרווח יותר? אפשר לראות משתי הדוגמאות האלה, שאפשר להשתמש בשאלה כפשוטה או להשתמש בשאלה כנושא לכתיבה ובעצם לענות עליה בתוכן המאמר.
איך לדעת מה הלקוחות שואלים? שיחות מכירה שיש לכם, לכתוב בפייסבוק 'מה מעניין אתכם על X?', חיפוש בקבוצות פייסבוק מתאימות על מה שואלים. כר פורה לעשרות מאמרים!

2. סיפור לקוח/סיפור הצלחה

דרך מקרי עבר שלנו, לקוחות, פרויקטים, אפשר להביא המון ערך. החל מסיפור הצלחה של לקוח שהצליח בזכותכם – איך רונית התחילה לאהוב את הבית שלה!, דרך תיאור תהליך של לקוח שעבר אצלכם – כך בנינו לאבנר תכנית עסקית לשנה החדשה. ועד למשהו שאתם למדתם על השירות שלכם מעבודה עם לקוחה – איך אפשר להבליט את הבידול שלכם דרך הוידאו.
מעבר לרעיון עצמו לכתיבת מאמר, יש הרבה ערך בכתיבה מתוך סיפור מקרה, סיפור המקרה מאפשר להיכנס קצת קצת לעבודה איתכם, אפשר ללמוד עליכם הרבה וזה יכול לגרום ללקוחות פוטנציאליים לבחור בכם 😊

3. מה חשוב לדעת והרבה לא יודעים

יש מידע שאנחנו ממש רוצים לתת ואנחנו יודעים עד כמה הוא חשוב, אבל הלקוחות שלנו לא בהכרח. מאמר בבלוג זו דרך מצוינת לתת את המידע הזה בלי 'לדחוף' אותו, ולאפשר ללקוחות שלנו ללמוד או להרחיב על תוכן שלא בהכרח מעניין את כולם, ואפילו לפתוח להם כיוון מחשבה.
דוגמה טובה לזה היא הפוסט שכתבתי על איך לבחור הצעת מחיר לאתר אינטרנט. מעולם לא שאלו אותי את השאלה הזו אבל שמעתי מלקוחות שהשוו עשרות הצעות מחיר, והייתי בהלם. את הפוסט פתחתי במשפט 'זו שאלה שמעולם לא שאלו אותי!' הפוסט גרר המון תגובות וגרם לי לכתוב מאמר שלם בנושא.

איך אפשר להצליח לכתוב מאמר מלא?

מדהים! יש לנו רעיון לכתיבה. עכשיו, איך להתחיל לכתוב? נורא קל לשבת מול דף לבן בוורד או באתר, ועכשיו צריך להתחיל למלא 300 מילים לפחות (רק במאמר הזה 900 מילים). אוי האימה! איך הופכים את כתיבת המאמר לרציפה ופשוטה? הנה כמה טיפים שעוזרים לי לכתוב מאמרים ארוכים ומעולים!

1. כתיבה בכותרות

להתחיל לכתוב 300 מילים (לפחות) זה באמת מאתגר. כדי לא להתחיל לכתוב מיד סיפור שלם, אני ממליצה לכתוב נקודות על מה תרצו לכתוב. כותרות וכותרות משנה. לשימוש בכותרות יש שני יתרונות, הרבה יותר קל למלא 50 מילים לתת כותרת מאשר 300 מילים למאמר שלם. יתרון נוסף הוא שגם בשביל המשתמשים שלכם יותר קל לקרוא מאמר שמפוצל לכותרות ותתי כותרות, מאשר מלל בלתי נגמר ללא הפרדה והפסקות.

2. להקדיש זמן לכתיבה

להתחיל לכתוב בדרך כלל לא יבוא לנו בקלות, ואף פעם אין לנו זמן לזה. הדרך לפתור את העניין הזה היא לקבוע מראש זמן לכתיבה. אני דווקא לא בעד השיטה ללסגור אחר הצהריים שלם לכתיבת תוכן לבלוג. השיטה שלי היא לשים סטופר של 30 דקות, ומה שהפסקתי הספקתי. כשאני יודעת שאני עכשיו עושה את זה במשך 30 דקות בלבד, הרבה יותר קל לי להיכנס לזה ואני לא דוחה את המשימה. מה שבדרך כלל קורה, נכנסים למצב כתיבה ואז אחרי 30 דקות כבר ממשיכים לצלול וזה מאוד כיף.

3. הקלטה לפני הכתיבה.

אם קשה לכם לכתוב, אתם לא יודעים מאיפה להתחיל או איך למלא את הכותרות מהסעיף הראשון, אני ממליצה להקליט! בין אם להקליט לכתיבה אוטומטית (שמצריכה הגהה ותיקון שגיאות) ובין אם להקליט ולכתוב לפי ההקלטה (מה שיכול לקחת יותר זמן). אני לא ממליצה להקליט תמיד, שכן זה יכול להכפיל לנו את זמני הכתיבה. כדרך להתחיל ולקפוץ למים, זו בהחלט דרך לשחרר מסום כתיבה!

איך לגרום לבלוג לעבוד בשבילך

כתבת מאמר, מעולה! ומה עכשיו? מה שנשאר עכשיו זה להביא ערך מהמאמרים שלנו ולגרום לאתר שלנו באמת לעבוד! אז איך עושים את זה? 3 טיפים לפעולות אחרי הכתיבה, שלא יהיה מצב שכתבנו לחינם.

1. להפנות אנשים לאתר.

אם עניתם על שאלה נפוצה, בפעם הבאה שישאלו אותה, תשלחו לינק למאמר במקום פשוט לענות. כשלקוחות שלי עומדות לקראת צילומי תדמית, אני שולחת להן טיפים לקראת הצילום. אני כל פעם מעתיקה 9 טיפים לצילומים מנצחים. במקום להעתיק ולהדביק, פשוט כתבתי על זה מאמר! מעולה, עוד תנועה לאתר שלי.

2. לכתוב על ביטויי מפתח רלוונטיים.

כדי שלמאמרים שלנו יהיה סיכוי להגיע לגוגל, נרצה לשבץ בהם מילות מפתח רלוונטיות ולהגדיר כותרת ותיאור למאמר שלנו. בהתחלה זה נשמע סינית, אבל בהמשך זה הופך להיות ממש פשוט לביצוע! ובתור התחלה – נסו לשבץ מילות מפתח בכותרת המאמר שלכם, ולהשתמש במילות מפתח גם בכותרות המשנה. מצרפת לכם כאן מאמר מעולה של קולגה שלי, ליאת הספר. שכתבה על איך לעשות מחקר מילות מפתח. אגב, יש לה קורס מדהים על SEO. מומלץ מאוד.

3. לקשר בין עמודים

יש לקישורים שני תפקידים. התפקיד הראשון הוא לגוגל והמשמעות היא "לתייג" עמוד מסוים עם מילת חיפוש. למשל, כשאכתוב מאמר שיהיה בו את הביטוי 'אפיון אתרים', אני אשים לינק לעמוד אפיון אתרים אצלי באתר.  כמובן שזה צריך להיות אותנטי ולא מאולץ.
התפקיד השני הוא עבור המשתמשים, כשהלקוחות שלכם יגלשו באתר, עוד קישורים יכולים להיות עבורם דרך להרחבה וקריאת המשך

כתבתי טיפים לכתיבת מאמר – לפני הכתיבה, בזמן הכתיבה ואחרי הכתיבה. כל מה שנשאר הוא – להתחיל!
אז קדימה, סומכת עליכם!
השתמשתם באחד הטיפים? כתבתם מאמר? אשמח שתספרו לי!

מה חשבת על המאמר?