המלצות מלקוחות, למה זה חשוב ואיך לעשות את זה נכון?

המלצות מלקוחות, למה זה חשוב ואיך לעשות את זה נכון?

מה במאמר?

למה כל כך חשוב לשים המלצות באתר, את מי זה משרת, מה זו המלצה טובה ואיך כדאי לבקש המלצה בצורה נעימה שתרגיש לכם וללקוחות נעימה. כל זה, מיד. אז נתחיל?

למה כדאי שיהיו לנו המלצות באתר?

האמת שהמלצות מלקוחות הן אחד הדברים החשובים ביותר באתר שלנו. לכתוב בעצמנו תוכן זה פשוט מאוד. לכתוב כמה אנחנו טובים, אנשי ונשות מקצוע מעולים ואילו הצלחות מדהימות יש לנו, הכל אפשר לכתוב לבד, ואין דרך לדעת אם זו האמת. 

הדרך היחידה להבין באמת האם אנחנו טובים במה שאנחנו עושים, ולהבין גם מה בדיוק הדבר שאנחנו עושים טוב, היא המלצות מלקוחות. קשה לזייף המלצה טובה. מאוד בקלות אפשר לראות המלצה אמיתית וכמה ולהבין ממנה על איש המקצוע.

המלצה טובה לעומת המלצה פחות טובה

המלצה טובה צריכה להיות אמיתית, מפורטת ורלוונטית. 

אמיתית – היום כל כך קל לזייף אפילו שיחת וואטסאפ. אפשר לבקש ממשפחה וחברים לכתוב המלצות מפוברקות. המלצות מומצאות מסריחות למרחק, וכדי שאפשר יהיה באמת להתרשם מכם, אתם תרצו שההמלצה תהיה אמיתית. כדי שההמלצה תיראה כמה שיותר אמיתית, תנו כמה פרטים מזהים על מי שהמליצו. בין אם שם מלא, תמונה, גיל, תפקיד. 

נקודה לגבי המלצות אנונימיות – במיוחד במקצועות הטיפול. שם חשוב לשמור על פרטיות המטופלים. ועדיין אפשר לתת פרטים אמיתיים כמו ראשי תיבות של השם, גיל ואפילו עיר מגורים.

מפורטת – המלצה של שורה  אחת 'יעל היתה ממש מדהימה', לא תקדם אותי ולא יעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלי להבין אם אני מתאימה להם או לא. גם דודה שלי יכולה לכתוב שאני נהדרת. לכן המלצה טובה צריכה להיות מפורטת במידה ולכלול את החלק החשוב – למה. למה לעבוד איתנו, למה היו מרוצים מאיתנו, למה אנחנו כאלה טובים.

רלוונטית – המלצה ארוכה מידי מאבדת עניין, במיוחד כשכתובים בה פרטים לא רלוונטיים על כל השתלשלות העניינים. כשלקוחה חדשה קוראת המלצות היא רוצה לוודא שהיא עושה את הבחירה הנכונה. ולכן ההמלצה צריכה להיות רלוונטית ולעזור ללקוחות לבחור את הבחירה המתאימה להם.

איך להתגבר על הבושה ולבקש המלצה?

להבין למה אתם עושים את זה, למה אתם מבקשים בכלל. להבין עד כמה זה חשוב עבורכם ועבור העסק שלכם. עבור הלקוחות העתידיים! 

תחשבו על זה שלקוחות מרוצים ישמחו לכתוב עליכם המלצה. הם פשוט לא תמיד יזכרו לעשות את זה מיוזמתם. ולכן כדאי להזכיר להם ולבקש בצורה כנה.

ותכלס, הדבר החשוב באמת הוא לבקש את ההמלצה. אז בין אם תתגברו על הבושה או לא, רק תבקשו 🙂 

בקשת ההמלצה המושלמת, או – אז איך לבקש המלצה מלקוחות?

הנקודה הכי חשובה כאן היא כנות. גם בבקשה שלכם וגם במה שהלקוחות שלכם יכתבו.
בואו נתחיל בלמה אתם מבקשים המלצה. 

"אני בונה כרגע את האתר שלי ואשמח להמלצות שיעזרו לקהל שלי להבין אם כדאי להם לעבוד איתי"

שנית, בקשה כנה להמלצה כנה. בצורה נחמדה ובבקשה שמגיעה מתוך רצון טוב ולא מתוך חובה, אפשר לרתום את הלקוחות לשתף בחוויה שלהם.

"אם השירות שלי היה טוב, אשמח אם תוכל/י לכתוב בפירוט על התהליך, מה היה בו טוב ואיך עזרתי לך"

שלישית, להודות ולהעריך בכל מקרה. כך יהיה ברור שאתם מוקירים את ההמלצה של מי שיכתבו אותה, ולא 'שורפים קשרים' אם אלו שלא המליצו.

"אם זה בסדר, אשמח להמלצה שלך, גם אם לא – מטעמי חשיפה או כל סיבה אחרת, הכל בסדר ואני מעריכה מאוד!"

שימו לב לפנייה בלשון מתאימה, שירגישו שהבקשה היא אישית ומוערכת. כלומר, שימו לב לכתוב תוכל או תוכלי בהתאם ללקוח או ללקוחה שלכם.
נסו להתאים את תוכן הבקשה לתחום השירות שלכם, אל תכתבו שירות אם מדובר בטיפול.
התאימו את הניסוח לצורת הדיבור והכתיבה שלכם.

לא לפחד לתזכר

הרבה פעמים לקוחות יגידו שישמחו להמליץ, אבל לא יעשו את זה בפועל. במצב כזה, אני מזמינה אתכם להזכיר בנימוס, ולתת אפשרות להתחרט ולהגיד שבעצם זה לא מתאים להם.אני יכולה לספר לכם שחלק מהלקוחות שלי חיכו עם התזכורת הזו במשך שבועיים, וכשבסוף לחצתי עליהם לתזכר ושאין בזה שום בושה – קיבלו המלצות מרגשות ונפלאות. אנחנו בני אדם, קורה שנשכח. ולכן כדאי להזכיר.

לסיכום, המלצות מלקוחות הן חלק חשוב ומהותי בבניית האתר שלנו. אני ממליצה להתחיל לאסוף המלצות עוד היום, ואם אין לכם עדיין המלצות וכבר התחלתם לחשוב על אתר, תתחילו גם לבקש המלצות. זה ישתלם בהמשך!

מה חשבת על המאמר?