יכול להיות שהגיע הזמן לאתר?

הגיע הזמן לבנות אתר?

כבעלי ובעלות עסקים, אחד הכלים החשובים שלנו  הוא האתר. בין אם לכוון אותנו אל קהל היעד שלנו, לעזור לנו לנהל את העסק בצורה טובה יותר, או להיות תדמית שיווקית מצוינת. האם אתר הוא כלי רלוונטי בעבורכם? יתכן שכן! הנה חמישה סוגי עסקים שיפיקו הרבה מאוד מאתר עסקי:


1. עסקים שרוצים לעבוד עם גופים רשמיים

אתר יוצר רושם מקצועי. בין אם מדובר בעורך דין שרוצה לייצג גוף גדול, מעבירת סדנאות לילדים שרוצה להיכנס לקייטנות לילדי עובדי ההייטק, מרצים ומרצות שרוצים להיכנס לארגונים גדולים או חברת אבטחה שעובדת עם גורמים בין לאומיים, האתר נותן רושם מקצועי ומשדר אמינות. כשהאתר שלנו משדר אמינות, העסק שלנו משדר אמינות, ויש יותר סיכוי שגופים רשמיים ימצאו עניין בעבודה איתנו. מעבר לעובדה שהאתר יציג אותנו בצורה מצוינת, כנראה שאותם גופים רשמיים אפילו יבקשו לראות את האתר שלנו.

2. עסקים שמציגים תיק עבודות

תיק עבודות הוא אלמנט חשוב בחיים של כל יוצר ויוצרת, בין אם מדובר ביצירות אומנות, עבודות בנייה או תוכן אינטרנטי. תיק העבודות הוא הכלי שעוזר לנו לשמר את מה שעשינו בעבר מצד אחד, ומהצד השני להציג את הפוטנציאל שלנו בשביל עבודות עתידיות. חשוב שתיק העבודות יהיו נגיש ומזמין. באתר אפשר לסדר את תיק העבודות, לחלק לפי קטגוריות ולהציג מה שנרצה איך שנרצה. כמובן שנוכל גם לפרט על העבודות המוצגות בו, לקשר להמלצה ולעודד יצירת קשר, כך שגם אנחנו נהיה נגישים ומזמינים.

3. עסקים שיש להם קהילה

דווקא כשפייסבוק כל כך נוכח בחיים שלנו, ובמיוחד כשיש יותר ויותר קהילות ודפים שנפתחים, כדאי במקביל להשקיע באתר תדמית, לעסק ו/או לקהילה. התוכן והקהילה שאנחנו מחזיקים בפייסבוק נתונים לחסדי הרשת החברתית, כאשר החוקים והאלגוריתמים משתנים רבות, לעיתים לרעתנו. באתר, השליטה היא לגמרי שלנו. גם בניהול הקהילה או התדמית שלה, וגם בהרחבתה. רק תחשבו על חברות וחברי הקהילה, כשיגלו שיש גם אתר המרכז את כל התוכן שעלה בה? הם ירגישו בהכרח שהשקיעו בהם, ישמחו להיות באתר ואפילו להירשם לרשימת תפוצה.

4. עסקים שלובשים כמה כובעים

ברשתות החברתיות, כדי לקבל תמונה מלאה אפשר לגלול עד אינסוף. פונקציית החיפוש לא תמיד עובדת כמו שאנחנו רוצים שהיא תעבוד, והפוסטים לא תמיד מסודרים כמו שאנחנו רוצים. אתר אינטרנט יכול להציג את העסק שלנו בצורה מאוד פשוטה, ממוקדת, ומסודרת. אם אני גם מאפיינת אתרים, גם מרצה וגם מייעצת, יהיה קשה לשקף את כל סוגי השירות שלי בדף פייסבוק. האתר שלי לעומת זאת, יכול לשקף את זה. בשביל זה חשוב מאוד לעשות אפיון אתר ולמצוא את הדרך הנכונה להציג את המידע בצור שתעזור ללקוחות שלנו להתמצא.

5. עסקים שמתקשים עם יצירת תוכן

גם אתם לפעמים שוברים את הראש בניסיון למצוא רעיונות לסטוריז או לפוסט שבועי? אז הנה החדשות הטובות: האתר שלכם יישאר יציב גם אם תניחו לו במשך חודשיים, ולא ייראה כאילו העסק נסגר בגלל חוסר פעילות. היציבות של האתר היא אחד היתרונות הגדולים שלו – המידע נשאר זמין תמיד ומתעדכן רק כשצריך, כך שכל מי שמחפש את העסק שלכם ידע בדיוק את הפרטים שהוא צריך לדעת. כל עוד האתר נראה טוב ורלוונטי (כלומר, אין בו מאמרים משנת 2012), אין סיבה שיחשבו שהעסק לא פעיל, ואין צורך להעלות פוסט מאולץ כמה פעמים ביום.

אז אם זיהית את עצמך באחד מסוגי העסקים האלו, כנראה הגיע הזמן לאתר 🙂

לא בטוחים? כתבו לי על העיסוק שלכם ואשמח לעזור לכוון!