תמנה סמואל – תמנה מדיה

תמנה סמואל - תמנה מדיה

תמנה סמואל, בעלת סוכנות לשיווק דיגיטלי. השירותים של הסוכנות הם: ניהול רשתות חברתיות פייסבוק ואינסטגרם ופרסום בהן, פרסום ממומן בגוגל. ההתמחות של הסוכנות היא בקהלים יהודיים על שלל הקשת הדתית מסורתית, בארץ ובעולם.

איך הגעת למקצוע שלך? למה את עושה את מה שאת עושה?
אני חיה את הרשתות החברתיות, אוהבת את התקשורת הבינאישית שיש ברשתות החברתיות ואת האפשרות להפיץ תכנים ולספר מנקודת מבט יותר אותנטית ואופטימית.
אני אוהבת לבשר בשורה קצת אחרת ברשתות.
בקשר לקידום ממומן, אני אוהבת לחקור זהויות ואנשים, זה משתלב לי מדהים עם התחום, מעבר לזה שאני עוזרת לעסקים להגדיל מכירות ופניות, מדהים בעיני שאנחנו מצליחים להגיע בדיוק לקהל היעד.
מה שהוביל אותי לתחום, לדעתי זו היכולת הבינאישית שלי והזיקה לאנשים ולבני אדם. מביאה את זה לידי ביטוי בשירותים שאני נותנת.
אני רגילה לעבוד קשה וללמוד מהניסיון, בכל דבר בחיים. ככה הגעתי לאיפה שאני היום.
התהליך שאני עוברת עם עסקים, דומה לתהליכים הפנימיים שלי. כשאני בונה מותג, אני עוברת איתו תהליך, להבין את האופי, ליצור את המותג, ליצור את החיבור אצל הקהל.

ספרי לי סיפור הצלחה מיוחד שהיה לך עם לקוחה.
הצלחה נמדדת מכל מיני נקודות מבט. בין אם זה רווחים – המון פניות והגדלת רווחים בעסק, או מכירות. מעבר לזה, יש את עניין קהל היעד, עסק שצריך להגיע לקהל יעד מאוד מאוד ספציפי ויחד אנו מצליחים, מבחינתי זו ממש הצלחה. (אם נגיע לקהל הנכון נצליח למכור ולהגדיל את הרווחים.)
יש לי לקוחה שמכרה ספר לקהל מאוד ספציפי, קהל אורתודוקסי בארצות הברית. היא לא היתה מוכרת בכלל, לא היה לה עמוד פעיל. (בנינו את הכל מההתחלה) המטרה שלה היתה למכור, אבל אי אפשר למכור בלי למכור מותג. היינו צריכות לבנות את ההזדהות עם המותג. התקציב היה די מוגבל, באותו זמן היו בחירות בארצות הברית. זה דרש הרבה חשיבה וירידה לפרטים
אחרי שלושה חודשים של ליווי, נגמרו לה כל הספרים במלאי. כשהסברתי לה שצריך לספר את הסיפור שלה ולשים אותה בפרונט, היא חשבה שזה קשור ליופי, והיא לא הבינה שצריך ליצור הזדהות אותנטית. אנחנו צמאים לראות אנושיות. כשאנחנו רואים מודעה גנרית אנחנו מתעלמים, כשאנחנו רואים משהו אותנטי ואישי, זה נוגע בנו ומאפשר הזדהות כך נעצור ואף נרכוש.

את מרגישה את ההשפעה של הקורונה על העסק?
הקורונה השפיעה לטובה. הקורונה גרמה לעסקים להבין שהם חייבים לשפר את התדמית שלהם בדיגיטל, הם חייבים להיראות ולמכור בעסק. אחרי הגל הראשון העסק שלי התרומם.
אמנם לפני כן כשהתחיל הסגר אנשים הקפיאו את השירות, אפילו חשבתי לסגור את העסק, אבל מיד אחרי הסגר עשיתי שינויים במבנה העסק והגעתי היום למצב שהעסק ב"ה בפריחה, הרבה יותר יציב וריווחי, אז אני מודה לקורונה. הקורונה גרמה לחישוב מסלול מחדש בעסקים מהפן הדיגיטלי וכך הביקושי לשירותים שלי עלה.

מה הדבר שאת הכי אוהבת בעבודה שלך?
אני אוהבת להכיר עסקים חדשים. אחרי שהם סוגרים איתי, אני שולחת שאלון אפיון שגורם לצלול לעומק, זה מרתק אותי לשמוע ולהבין אותם, מה הוביל אותם לפתוח את העסק, כל הסיפור האנושי שמאחורי הקלעים, וזה הדבר שאני הכי אוהבת. אני ממש אוהבת ללמוד מכל אדם. גם ההצלחות מספקות אותי, אפילו הצלחות קטנות – עוד עוקבים, עוד מגיבים. להגיע לקהל היעד הנכון.. כמובן דברים יותר גדולים, החזרי השקעה.
לדעת שהתכנים שאני מפרסמת מעוררים השראה ומחזקים אנשים, מאוד מספק אותי ומשמח אותי. חשוב לי לתת נקודת מבט חיובית יותר ולראות את הטוב.

איזה טיפ יש לך למי שבוחרת או בוחר להיות שיווק דיגיטלי?
להתמיד ולהתמיד! שום דבר שווה לא בא בקלות, הכל מגיע בעבודה ועמל.
חוץ מזה, הרבה פעמים חוששים מתחום השיווק, חושבים שזה פייק, אני רואה שככל שאנחנו יותר כנים ואותנטיים זה מביא ביקוש. גם בשיווק וגם בניהול העסק בתחום הדיגיטל, תהיו אמיתיים עם עצמכם וכנים עם עצמכם ואל תפחדו מעבודה קשה, גם בתור שכירה וגם בתור עצמאית זו עבודה תוך כדי תנועה, הרבה כישלונות כדי לצמוח וכדי לעלות גבוה, לא לפחד מזה.
להאמין בעצמנו. את רומא לא בנו ביום אחד, צריך לקחת את זה צעד צעד ולא להתחיל להשוות את עצמנו, אם אני רוצה ללמוד לעשות קמפיינים, הראשון יהיה זוועתי, בפעם הבאה יהיה שיפור ואחר כך כבר אצליח. חשוב לעצור ולהוקיר את ההצלחות הקטנות האלה.
העיקר הוא להתחיל, אין ייאוש בעולם כלל!

מה החלום שלך?
להפיץ טוב, טוב אמיתי.
מה זה אומר?
טוב שמחזק אנשים, שמשמח אנשים, שגורם לאנשים להיות חזקים עם עצמם, שגורם להם להיות גדולים ומיטיבים ומהווה השראה. כשאנחנו עושים טוב זה כדור שלג של טוב. הנגזרת העיקרית של הטוב הוא עולם אופטימי שאליו אנו זקוקים.. הבטה חיובית וראייה אופטימית הפך להיות דבר נדיר והייתי רוצה לחזק עוד ועוד בטוב שקיים פה כי הוא לגמרי כאן! החלום גם לעבוד עם לקוחות שגם רוצים את זה ומאמינים בזה. זה הקו שמנחה אותי.

מה הופך אותך לאשת עסקים טובה?
אני כל הזמן מנסה ללמוד ולהתקדם ולהתפתח. גם כשיש לי הצלחה אני חושבת איך לשמר ואיך לקחת את זה צעד אחד קדימה.
יש הרבה עבודה פנימית של לעצור ולהתבונן, ולא להגיד 'יכולתי אחרת', העבודה הפנימית תגרום לי לעצור ולמחוא כפיים, לא רק מה יכולתי לעשות יותר טוב. היכולת שלי לעצור ולהוקיר את הטוב
האנרגיה השלילית של לא הצלחתי או כישלון, זה שוחק.
אני מאמינה בהקשבה פנימה, להיות במודעות למה אני רוצה. ככל שנהיה אנחנו ונתחבר למי שאנחנו, אז יבואו לי לקוחות שמתאימים לי, ככל שאנחנו יותר מחוברים לעצמנו ויודעים מה אנחנו רוצים. עוד דבר שפיתחתי בעסק, זה אסרטיביות, חזרתי להתאמן באומנויות לחימה בג'וג'יטסו. בגיל ההתבגרות התאמנתי בטאקוונדו כשחזרתי להתאמן הבנתי כמה זה בא לידי ביטוי בעסק, עם הצוות, עם הלקוחות. ככל שנעשיר את עצמנו זה יבוא לידי ביטוי בכל מקום.

מה נותן לך השראה?
אני מנסה לחקור וללמוד מכל אדם, לשים לב למה שעושה ובדגש על האיך הוא עושה. כמו כן ללמוד מאנשים אחרים שעשו שינוי בעולם, לראות איך הם עוררו השראה ומה אני יכולה ללמוד מהם, להבין איך אני יכולה להצליח בדרך שלי.
אגב בגלל שאומרים על הדיגיטל שזה תובעני ושאפשר להיכנס ממנו לדיכאון, ההמלצה שלי היא לעקוב אחרי אנשים שמעצימים אותנו ונותנים לנו השראה, ולא יוצרים לנו תחושת הקטנה.
יש את האנשים הפשוטים שלמדתי מהם עבודה פנימית והתמדה, איך לעבור את היום היום השוחק. יש מנקת רחוב ביפו שאני זוכה להיות בקשר איתה כבר כמה שנים, יש לה איזה ביטוי, 'את לא תשמעי אותי מנגנת', היא לא מתלוננת. זה משהו מאוד חשוב לי ואני משתדלת לא להתלונן.
ההשראה האישיותית והעסקית היא ברנה בראון, היא מנחילה את האפשרות להיות פגיע ופשוט להיות מושלמים כמו שאנחנו זה השפיעה על ההסתכלות העסקית שלי.. בדיגיטל אני לומדת בעיקר מחלוצי התחום, לומדת מהם את הדברים הייחודיים שלהם. אני מנסה לא להגיד 'למה אני לא כזו', או 'איך אני יכולה להיות כזו'. אני מסתכלת ולומדת מהם. האופן שבו הם מסתכלים, איך הם מעלים פוסטים, על מה הם מדברים, מה העומק של הדברים שהם מפרסמים, דרך הדברים שהם מפרסמים אפשר לראות את הבן אדם, גם מזה אני לומדת.
יש לי הרבה קולגות שזכיתי להכיר שאנחנו עוזרות אחת לשניה, הן גם עוזרות לי וגם מאפשרות לי לעזור להן. זה גם מקדם וזה מאוד עוזר לי לעסק. אני מאוד משתדלת לא להשוות את עצמי, להאמין שאני טובה כמו שאני ובמקביל ללמוד מכל אחד ולראות איך אני מביאה את עצמי לידי ביטוי.
העסק שלי חי וקיים על אמונה, מרגישה שה' מוביל לי את העסק בכל צעד וצעד, הוא מביא לי את הלקוחות, מנהל לי את הזמן, ההצלחות באות ממנו..

משתדלת להודות על הדברים המובנים מאליהם, הקשיים, ועל רגעי סיפוק והצלחה. כשיש אתגר זוכרת שהכל לטובה.

האמונה מאוד מחזקת ומעצימה לכן אוהבת לפרסם נקודות עמוקות שממלאות השראה ברחבי המדיה.

תמנה מלאה באנרגיות טובות, מפיצה אור וטוב, נותנת המון מוטיבציה. ממליצה להצטרף לקבוצת הוואטסאפ לקבל השראה לשיווק. וכמובן להציץ באינסטגרם המהפנט והמעוצב להפליא.
נהניתי מהראיון הזה, שוב התזכורת לכמה אותנטיות היא חשובה ומחברת אלינו, כמה חשוב להישאר בנאמנות לעצמנו. תודה תמנה.

לעמוד האינסטגרם
לקבוצת הפייסבוק – מאמינות במדיה
לקבוצת הוואטסאפ – מוטיבציה דיגיטלית
לעמוד הפייסבוק של תמנה מדיה