למה האתר שלי לא עובד?? 10 טעויות בבניית אתרים

למה האתר שלי לא עובד 10 טעויות בבניית אתרים

מה במאמר?

למה האתר שלי לא עובד?? שאלה שאני שומעת לא מעט מבעלי ובעלות עסקים שבנו אתר. בדרך כלל השאלה הזו מגיעה מתוך תסכול גדול ואחרי עבודה קשה בבניית האתר. כדי לענות על השאלה, ריכזתי 10 טעויות נפוצות בבניית אתרים. וכמובן, גם איך לפתור אותן. נתחיל!

טעות 1: לא להגדיר מטרה לבניית האתר.

אני מכירה בעלי ובעלות עסקים שבנו אתר או ניגשים עכשיו לבנות אתר, רק כדי לסמן וי. לא משנה להם מה תהיה התוצאה, העיקר שיהיה אתר. זו טעות! כדי שהאתר יצליח, כדאי שנגדיר מה זה אומר הצלחה. וכדי להגדיר הצלחה – נהיה חייבים להגדיר מה המטרה, מה היעד שלנו.
המטרה באתר שלנו מתווה לנו דרך. אם נדע מה המטרה, נדע איך להגיע אליה ואיך להתכוונן אליה. 

למשל, אם החלטתי שהמטרה שלי היא ליצור קשר עם ארגונים וחברות גדולות, זה יצריך ממני דברים מסוימים בתצוגת האתר, אבחר רק פרויקטים שמשרתים את המטרה, אכתוב בשפה מסוימת וכו'. אם הגדרתי שהמטרה שלי היא לאסוף רשימת תפוצה למשפך השיווקי, אדע לתת מספיק ערך כדי שירשמו אליה.

טעות 2: לא לעשות אפיון אתר

הרבה עסקים חושבים שבשלב הראשון בבניית אתר הוא חיפוש הצעת מחיר. אחרי שבוחרים ספק לעבודה מתחילים לאפיין. בעיני הדבר הכי חשוב הוא לעשות אפיון אתר. זה הצעד הראשון! אם להגדיר מטרה לאתר זה להכניס את היעד הסופי לווייז. אז לעשות אפיון יוצר לנו מסלול.
אפיון אתר זה שלב הכרחי בבניית האתר. האפיון יעזור לנו להגיע לאתר שבאמת מתאים לנו, וזה שיביא לנו המון ערך.
באפיון אתר נגדיר את המטרה, הערכים, הקהל, האוירה, נקבע מה יהיה מבנה האתר, ונתכנן את האסטרטגיה לאתר שלנו.

טעות 3: לפנות לקהל לא נכון.

לצערי זו טעות שאני רואה לא מעט. יכול להיות שהקהל שלנו לא יהיה נכון בכלל, ויכול להיות שהוא לא יהיה נכון חלקית. כשאנחנו פונים לקהל לא מדויק, כנראה שאחד משני התסריטים יקרה לנו: לא יפנו אלינו בכלל, או שיהיו לנו פניות לא רלוונטיות. כדי לתקן את הטעות הזו, עוד בשלב אפיון האתר, נגדיר את הקהל המתאים לנו. הקהל שנפנה אליו לא בהכרח יהיה הקהל איתו אנחנו עובדים היום. נגדיר את הקהל שנרצה לעבוד איתו. זה חלק מהותי בתכנון שלנו, אחרת "ניתקע" בתוך לופ של לקוחות שאנחנו לא אוהבים, עד שנכוון לקהל שבאמת מתאים לנו.

טעות 4: לנסות לחקות אתר אחר.

כמה שמעתי את המשפט 'אני רוצה אתר כזה!'. העניין הוא, שאין דבר כזה! אי אפשר להעתיק אתר. גם אם היינו רוצים להעתיק זה לא אפשרי, גם מבחינה חוקית וגם כי התוכן שלנו, הלוגו והתמונות יהיו בהכרח אחרות וזה ישפע על כל האתר. ולמה שנרצה להעתיק אתר אחר? אנחנו רוצים להעתיק עסק אחר? לא בהכרח. אז מה כן?
אנחנו רוצים להיות אותנטיים ונאמנים לעצמנו. כשאנחנו מייצגים את העסק בצורה שקופה, קל להתחבר אלינו וקל לנו למשוך את הלקוחות שבאמת מתאימים לנו.
בנוסף, יכול להיות שנרצה להעתיק או לקבל השראה ממשהו ספציפי. אולי ראינו איזו אנימציית טעינה מגניבה, או סגנון של תמונה שאהבנו. לקבל השראה מאוד יכול לעזור לנו בתכנון של מה שמתאים ומדויק לעצמנו.

טעות 5:  אין מסר באתר.

זו טעות קריטית שממש כואבת לי כי היא פשוט דבילית! יש לא מעט אתרים, שנכנסים אליהם, ואין מושג לאן הגענו.. נכנסנו לאתר, יש לנו דף בית שלא אומר לנו כלום. לא ברור מה העסק, מה השירותים, מה המוצרים. איזה באסה! תארו לכם שנכנסים אליכם לאתר המון לקוחות, וכל מה שעוצר אותם, זה שהם לא הבינו אתכם.
כדי לפתור את הטעות הזו, כדאי לחשוב מראש על מה היינו רוצים לשדר. ויותר מדויק מזה – מה הדבר שהיינו רוצים שידעו עלינו. מה אנחנו עושים? במה אנחנו טובים? למה אנחנו? אלה הדברים הכי חשובים שיהיו בדף הבית ויוטמעו בכל עמודי האתר.

טעות 6: להסתכל מנקודת המבט שלנו

לפעמים כל כך חשוב לנו להגיד ולציין דברם מסוימים, שאפילו לא נשים לב שזה לא מעניין או רלוונטי אף אחד. כשהתחלתי את העסק שלי, הייתי מבלבלת את המוח על השלבים לבניית אתר כמו שאני רואה אותם, ודברים קריטיים כמו שהם לתפיסתי. בשלב מסוים הבנתי שזה לא מעניין את הלקוחות שלי.
מה שעשיתי היה לפתוח את העיניים, להבין מה באמת מעניין את הקהל שלי. ברגע שהבנתי את זה, הבנתי גם איך לשתול את המסרים שלי בתוך המידע שבאמת מעניין אותם לקרוא. כדי שהלקוחות שלנו ירצו לעבוד איתנו, אנחנו חייבים לקלוע למה שהם צריכים ומחפשים.

טעות 7: אין הנעה לפעולה

הטעות הזו עולה לכם כסף!  באתרים שאין הנעה לפעולה אי אפשר לרכוש את השירות. עכשיו בואו נעשה סדר, גם אם אנשים ממש רוצים לקנות את השירות שלכם, אם הם לא יבינו איך הם אמורים לעשות את זה, הם לא יעשו סלטות באויר כדי כן להבין. הם פשוט יצאו מהאתר.
היתה לי לקוחה של אתר נופש בחו"ל, היא הציעה וילות באירופה. כששאלתי אותה מה אני עושה אם אני כלקוחה התלהבתי מאחת הוילות, היא אמרה לי שאצטרך לחזור לדף הבית ושם למלא טופס הזמנה. בקיצור, עשתה ללקוחות שלה חיים קשים, ואין שום פלא שלא הזמינו וילות.
תעזרו ללקוחות שלכם לקנות!

טעות 8: לא לעשות בדיקות

לפעמים אנחנו כל כך ממהרים לבנות אתר, שלא נבדוק שהאתר עולה כמו שצריך, וזה מתכון לבעיות.
הנה כמה דברים שכדאי לעשות לפני העלאת האתר לאויר:

  • טעינה מלאה של כל עמודי האתר
  • לעבור על שגיאות כתיב וטעויות הקלדה
  • אלמנטים שעולים אחד על השני, טקסט על תמונה למשל..
  • תמונות חתוכות
  • לבדוק את האתר מכמה מסכים שונים – מחשב ונייד חובה. כדאי גם מסך מחשב גדול ולפטופ.
  • בדיקה שכל הכפתורים עובדים ומקושרים
  • לבדוק תקינות טכנית – טפסים שנשלחים, קניות שנרכשות.

אז רגע לפני שמעלים את האתר, תעשו טובה, תבדקו אותו. ותנו לעוד מישהי או מישהו להעיף מבט.

טעות 9: לא לאהוב את האתר שלך.

אם לא תאהבו את האתר שלכם, כנראה שלא תצליחו לשווק אותו, לא תרצו שייכנסו אליו אנשים וכנראה שהאתר לא יביא לכם עבודה. ההצעה שלי, אל תעלו אתר לפני שאתם באמת שלמים עם התוצאה. רק אתר שתהיו גאים בו באמת יביא לכם תוצאות, כי תשווקו אותו באהבה ובשמחה.

טעות 10: לא לשווק את האתר

בנינו אתר מעולה! אתר שעובד טוב, בדקנו אותו טכנית, הוא מדבר לקהל שלנו, יש בו מסר מרכזי, הוא משקף אותנו מעולה… כל עוד לא ייחשפו אליו, האתר הזה לא יביא לנו שום ערך! ולכן, חובה עלינו לשווק את האתר שלנו!
שלושה טיפים לשיווק האתר בחינם:
לפרסם פוסט המבשר על אתר חדש בפרופיל הפרטי והעסקי בפייסבוק.
להוסיף את כתובת האתר לחתימה במייל.
להוסיף את כתובת האתר לכל אינדקס שבו העסק שלנו רשום.
וגם אחרי שמסיימים להפיץ בחינם, יש לנו מה לעשות, ויש איך לשווק!

אז הנה 10 טעויות בבניית אתרים, וגם איך לפתור אותן. רוצים להתייעץ על האתר שלכם, בשמחה! מלאו פרטים בטופס ואשמח לעזור.

מה חשבת על המאמר?