ליליה אברמוב – Your Story

ליליה אברמוב

ליליה ליה אברמוב, מתמחה בסטוריטלינג ושיווק דיגיטלי. 
בעלת סוכנות דיגיטל בשם Your Story.

אז מה זה בעצם סטוריטלינג, ואיך זה קשור לשיווק דיגיטלי?
כשאני מגיעה לעסק או חברה אני רוצה להכיר את הסטורי שלהם, הסיפור שמספר את הבידול שלהם על פני אחרים. 
את בטח יודעת, יש המון בעלי עסקים שעוסקים באותו התחום בשוק –
ולכן, כשאני מגיעה לשווק את בית העסק, אני בודקת מה המאפיין המיוחד שלו, מה ה"סיפור" שנמצא מאחורי המוצר או השירות שלו, ויגרום לקהל לבחור דווקא בו.
ה"סטורי" יכול להיות הסיפור אישי שלו, שליחות אישית בזכותה הוא הקים את העסק. 
ה"סטורי" יכול להיות גם שירות או מוצר שהוא ייחודי, או, למשל, טכנולוגיה שאין להרבה בשוק. 
מהרגע שמצאנו את ה"סטורי" של בית העסק – אנחנו שמים עליו דגש בכל הפעולות השיווקיות שנעשה.

בסוכנות שלי יש 3 סוגי שירותים:
1. שירותי תוכן – כתיבת תוכן, לכל מטרה, בשלוש שפות: עברית אנגלית ורוסית. זו יכולה להיות כתיבת תוכן לאתר, לדף נחיתה, לכתבות ועוד.
2. שיווק דיגיטלי – בפייסבוק, אינסטגרם וגוגל, משלב פיתוח התוכן ועד שלב הקידום הממומן. 
3. העברת הידע שלי הלאה –  קורסים, סדנאות והדרכות אונליין.

איך הגעת למקצוע שלך? למה את עושה את מה שאת עושה?
תמיד אהבתי לכתוב, ותמיד אהבתי שהיו מקריאים לי סיפורים לפני שינה. לא הייתי הולכת לישון בלי שהיו מקריאים לי פרק!
אי שם בכיתה ד', אני זוכרת שאמרו לנו לכתוב סיפור קצר באחד השיעורים, ויצא לי סיפור ממש ממש טוב. התלהבתי.
בצבא, כמדריכת נוער, גיליתי גם שיש לי את היכולת לגרום לאחרים להקשיב לי כשאני עומדת מול כיתה ומעבירה שיעורים. 
ועדיין, כשהשתחררתי, חשבתי הרבה במה לעסוק. הרי בינינו, מה באמת אפשר לעשות עם כישרון כתיבה? 
הייתי טובה גם בשפות, כך שהגעתי למסקנה שאהיה מתרגמת.
עם התובנה הזו, למדתי תואר בספרות אנגלית ובלשנות אנגלית באוניברסיטת בר אילן. 
כשסיימתי את התואר, ראיתי לפתע שיש תחום חדש, שיווק הדיגיטלי, והוא פורח. 
פתאום הבנתי שאני טובה בלכתוב וליצור, יותר מלתרגם שפה קיימת. 
ככה בדיוק, גיליתי מה מתאים לי. 
התקבלתי לעבוד במשרד פרסום עד שהבנתי שאני יכולה וכדאי לי להיות עצמאית בתחום.

ספרי לי סיפור הצלחה מיוחד שהיה לך עם לקוחה.
הנה משהו שקרה לאחרונה: יש לי לקוח שיש לו עסק של אירוח בטבע, הבאנו לו עשרות לידים בעשרה שקלים לליד כשהמחיר ללילה הוא 2500 ₪. זה היה רווח מטורף.
היתה לקוחה שהיא עורכת דין שניהלתי לה את עמוד הפייסבוק. היא הגיעה להתראיין בערוץ עשר –  עורכי התוכנית חיפשו עורכת דין מצליחה והגיעו אליה בזכות התכנים שכתבתי לה בעמוד.

איך את מרגישה שהקורונה השפיעה על העסק?
הקורונה הקפיצה לי את העסק בטירוף! כל בעלי העסקים התחילו להבין שהם צריכים את הדיגיטל. כשהקורונה רק התחילה, נלחצתי, אף אחד לא ידע מה יהיה… אבל בפועל, העסק רק גדל. ללקוחות שלי לא היתה ברירה. גם מי שלא היה בדיגיטל הבין שהוא חייב לעשות את המעבר הזה.
המוצר שלי הוא מוצר דגל לקורונה, לתקופה שכולם מסתגרים בבית ורק נמצאים אונליין. השירות שלי הכי נכון כרגע והכי מתאים, במיוחד בתקופה הזו, כמעט לכל עסק.

מה הדבר שאת הכי אוהבת בעבודה שלך?
אני ממש אוהבת להכיר עסקים חדשים! ללמוד את הסטורי של כל עסק ולהקפיץ בזכותו את השיווק, לפנות לקהלי יעד מדויקים ולייצר לידים מעולים לבעלי העסקים. 
כמו כן, אני עוברת בעבודה התפתחות ברמה האישית שלי. אני לומדת המון, מכל בן אדם שאני מכירה ומכל בן אדם שאני עושה איתו עסקים. 
אני לומדת המון על תחומים מגוונים שלא חלמתי שאזכה להבין בהם! למשל, אני מבינה המון בעריכת דין בלי להיות עורכת דין, כנ"ל בתכנון פיננסי. זה פשוט כיף להכיר ולדעת דברים חדשים.

איזה טיפ יש לך למי שבוחר או בוחרת לעסוק בתוכן?
לעשות הכל באומץ. להיות בטוחה בעצמך כמה שאפשר, הדרך הנכונה כבר תראה לך את פניה בהמשך. במקום לבזבז את הזמן ב- overthinking  – זה נכון לי, זה לא נכון… הכי חשוב פשוט זה לקום ולעשות דברים. פשוט לקחת החלטות, להתחיל לכתוב, וכן, גם לעשות טעויות, כי בלי טעויות אין הצלחה. אין כישלון, רק למידה.

מה החלום שלך?
שיהיה לי מספיק שפע כלכלי ושפע רוחני ורגשי כדי שאני אוכל לתת עבודה לעוד אנשים. לספק עבודה ולהניע את גלגלי המשק, אם זה לעובדים איתי בעסק שלי, אם זה במשק בית… לגלגל כמה שיותר את הכלכלה ולתת גם לאחרים מתוך מה שיש לי.

איזו תכונה לדעתך צריכה להיות לעצמאית?
זה משהו שלמדתי ממרים פלורנטין, יועצת עסקית בעלת קהילת "הלא מפולטרים": להסכים לא לדעת. להסכים להיות בחוסר ידיעה, ועדיין לעשות. להסכים לא לראות תוצאות לטווח הארוך ובכל זאת לא לקפוא במקום.
אחרת, אנחנו לא נצא מהמחשבות האלה, והן יתקע אותנו. אז פשוט לשחרר, להסכים לא לדעת  – ולעשות לצד זה. לבצע, לקדם את העסק, לירות לכמה כיוונים – ולראות מה עובד לנו. משהו לא עובד? לתקן במרוצת הדרך, אבל לא לתת לזה לעצור אותנו. ולהאמין, בעצמנו וביקום, שהטוב ביותר עדיין לפנינו, ויגיע אלינו בזמן הנכון.

את ליליה הכרתי לראשונה במפגש נטוורקינג בו שתינו התארחנו. הייתי בטוחה שהיא חברת אותה קבוצה וחשבתי לעצמי, "וואי, הלוואי והיא היתה איתי בקבוצה!". היה לי ברור שאנחנו הולכות לדבר, להיפגש, ושיהיה בינינו שיתוף פעולה. מאז ועד היום עברו המון שיחות, המלצות הדדיות ופרויקטים משותפים.
ואם גם אתם התאהבתם בליליה (מה זה אם.. ברור!), עקבו אחריה:
לאתר של ליליה
לעמוד הפייסבוק
לעמוד האינסגרם