יפעת נרינסקי – סטודיו למיתוג N דבר כזה

יפעת נרינסקי - N דבר כזה

אני יפעת נרינסקי, ממתגת עסקים וחברות. אני בתחום כבר 23 שנים. עשיתי התמחות עומק בכל התחומים שקשורים לעיצוב גרפי ומיתוג. התחלתי בבית דפוס, ואז עברתי למערכת עיתון, משרד פרסום, ואז כשהתחיל האינטרנט אז משרד אינטראקטיב שהתמחה בפרסום לאינטרנט, עוסקת הרבה בבניית אתרים. כך שיש לי הרבה ניסיון וידע. כרגע הסטודיו שלי גדל, אני מפעילה מתכנתים, מעצבים, צלמים, אנימטורים, כותבי תוכן וכו'. כרגע התרחבנו לסטודיו חדש, יש תחושה של בנייה והתחדשות אבל חלמתי – וזה קורה וזה מדהים!

איך הגעת למקצוע שלך? למה את עושה את מה שאת עושה?
אני בתחום הזה, מאז שיצאתי לשוק העבודה. היה לי ברור שאני אעסוק ביצירה. חשבתי על איפור לתיאטרון או עיצוב במה או משהו יצירתי אחר.
כשגיליתי את תחום העיצוב הגרפי מצאתי את האור. זה היה תחום חדש, אנשים לא כל כך ידעו מה זה. לפני שקראו לזה מיתוג קראו לזה עיצוב גרפי וכשאני התחלתי קראו לזה גרפיקה ממוחשבת שזה היה חדשני בזמנו. עד אז הגרפיקה היתה ידנית. בלימודים עדיין עשינו פרוייקטים ידנית בלי מחשב. כשהתחלתי לעבוד עבדתי רק במחשב. זה לא היה מובן מאליו. זה היה משהו נורא מרגש וחדש כשאני התחלתי.
ולמה את עדיין עושה את זה?
זה עולם דינאמי ומתפתח, אף פעם לא משעמם. הפלטפורמות משתנות, הקהל משתנה והמציאות משתנה. בגלל השינויים האלה אני לא מאמינה שאגיע למיצוי אי פעם. אני נהנית ומתרגשת כל פעם מחדש, מכל פרויקט, מכל פונט, מכל תוכנה. שתביני שבתחילת הדרך היו לי ממש כללי ברזל שאפילו הם השתנו..
תני לי דוגמה?
כשהתחילו אתרי האינטרנט יכולתי להגיד שאתר אינטרנט עם פונט גדול משדר משהו לא מקצועי והיום זה הפוך. היום אתר עם פונט גדול זה אתר חדשני. זה היה ממש כלל בעבר, שפונטים הם קטנים באתרי אינטרנט והיום זה בדיוק להפך.

ספרי לי על פרויקט שמבחינתך היה סיפור הצלחה.
אה, זה קל, סיפור טרי. היה לי לקוח שבקורונה העסק שלו התייבש לגמרי! הוא עורך חידונים ותחרויות ידע. בגלל שאי אפשר להתקהל היה צריך להמציא את עצמו מחדש. הוא ניסה לפרסם חידוני און ליין דרך הפייסבוק אבל זה לא היה רלוונטי כי הוא היה צריך להגיע לגופים גדולים, עיריות, מוסדות, בתי ספר. עשיתי לו דף נחיתה שפונה בדיוק לקהל היעד. חשוב לציין, עד אז הוא ניסה לפנות באמצעות מסמכים באימייל… ברגע שהתחיל לשווק את הדף נחיתה זה הביא לו שישה פרויקטים גדולים ומשמעותיים. הוא עבר ממצב של אין עבודה בכלל למצב שיש מלא מלא עבודה.
בעקבות דפי הנחיתה האלה, חידשתי עבורו עיצוב של חידון אונליין. אפליקציה בעיצוב חדש, מאיר עיניים עם אנימציות. זה היה מאוד מרגש, ראינו שאחוזי הכניסה גדלו ב600 אחוז מאז העיצוב מחדש!
יש לזה עוד המשכים, אחרי זה הוא הצליח להגיע לעוד עיריות ועוד מועצות ועוד בתי ספר. הפרוייקט עדיין גדל ומתרחב, הוא מגיע ללקוחות שלא שמעו עליו לפני כן. בניתי לו דף נחיתה שהוא יכול לשכפל ולערוך תוכן בעצמו. הוא כבר לא תלוי בי. מידי פעם אני נכנסת לוודא שהוא מסתדר, זה מדהים איך שהעסק שלו תפס תנופה מהמיתוג.

כיצד השפיעה הקורונה על העסק? (שינוי במוצרים, זמנים, סוגי לקוחות)
אני אגיד לך, יוצא לי לדבר עם הרבה אנשים, גם מהתחום שלי וגם מהתחום מסביב. איך שהתחילה הקורונה אני ישר נכנסתי לאנרגיות של 'צריך לעשות משהו'. אסור לשבת בחיבוק ידיים. התחלתי להתקשר להמון קולגות שלי ואמרתי להם בואו נעשה משהו ביחד. למדתי מזה לקח ואני פשוט נדהמת מכמה שזה עוצמתי- כל האנשים שאמרו לי בסגר הראשון כן, גם אם לא עשינו כלום בסוף, אלה אנשים שהיום עמוסים בעבודה. אלה שאמרו לי "עזבי, זה לא הזמן המתאים, אין לאנשים מצב רוח, אין כסף" היום צריכים להמציא את עצמם.
לדעתי זה רק מראה שהכל בראש, שברגע שאת בתודעה של אין- אז אין. כשאת בתודעה של שפע אז יש שפע.
מדהים, זה גם הלקח שאני לקחתי ממך.
מי שבא באנרגיות של עשייה הוא בצמיחה, מי שבא באנרגיות של דאון הוא מתרסק.

מה הדבר שאת הכי אוהבת בעבודה שלך?

את ההצלחה של הלקוחות שלי. זה הדבר שהכי חשוב לי. לשמוע את הלקוח שלי מספר לי שהוא הכפיל את הרווחים שלו. אני אוהבת לשמוע על ההצלחה שלו, על מה שזה עשה, על השפע. אני אוהבת את הפידבקים.



איזה טיפ יש לך למי שבוחרת או בוחר לעסוק במיתוג?

וואו, יש לי המון. הרבה חולקים עלי. הרבה חולקים על הדרך שלי.
תסבירי?
כי אחד הדברים שהם אידיאולוגיה מבחינתי ואפילו יועצים עסקיים אומרים לי שאני שוגה ואני לא מוותרת עליהם – אני לא מגבילה בכמות הסקיצות והתיקונים.
אני לא סופרת את כמות הסקיצות והתיקונים. זה משהו שמאוד מקובל בתחום, המון עובדים ככה. המטרה שלי ושל הלקוח היא משותפת. כל מה שאני רוצה זה שהעסק של הלקוח שלי יצליח. אז מה ההיגיון בזה שאגביל אותו בכמות התיקונים? זה ויכוח שעולה די הרבה כשאני מדברת עם קולגות שלי.
את לא מרגישה שאת נפגעת או מנוצלת?
לא. להיפך, אני מרגישה שהלקוח שלי מצליח. זה מה שדחף אותי לצאת לעצמאות. הבוס שלי היה מגביל את הלקוחות ואני הייתי מתוסכלת מזה. החלטתי שהדברים צריכים להיעשות מכל הלב ועד הסוף. הלקוח שלי רגוע. הוא יודע שיקבל את המקסימום. בדרך כלל בסקיצה הראשונה אני כבר שם כי אני נותנת את הנשמה שלי בה. ואני נותנת באמת את הכל עד הסוף.
אני חושבת שדווקא אלה שמגבילים בתיקונים מפסידים כי בסופו של דבר הם אוספים לקוחות מאוכזבים.

מי שהמליץ לי לראשונה על יפעת נרינסקי היה בעלה, אילן נרינסקי – צלם מסחרי. אחרי לא הרבה זמן גם יעקב לוי דותן, יועץ עסקי המליץ לי לדבר עם יפעת. מה שאומר שהמשפט נכון – מאחורי כל אישה מצליחה עומדים גברים שמעריצים אותה.
יצא לי וליפעת לעבוד ביחד על פרויקט משמעותי עם נפח גדול, שם ראיתי את המקצועיות שלה, את הנתינה שלה, ואת התשוקה שלה לעשייה.
כמי שעובדת לא מעט בהשקה עם עיצוב גרפי, התרשמתי מהצניעות שלה, והדיוק המוקפד על כל פרט. עם הזמן הכרנו גם באופן אישי קצת יותר לעומק ונחשפתי לנשמה טובה, לאישה שנעים וטוב לדבר איתה ולעבוד איתה, ולמוטיבציה אדירה.
נהניתי בראיון הזה, ואני בטוחה שאם יצא לך לקרוא עד כאן, הבנת על מה אני מדברת 🙂


לאתר של יפעת נרינסקי
לעמוד הפייסבוק – N דבר כזה