כמה עולה לבנות אתר תדמית לעסק?

כמה עולה לבנות אתר תדמית

מה במאמר?

כולנו אוהבים להיכנס לפרויקטים כשאנחנו יודעים בדיוק מה הם ידרשו מאיתנו. בשביל זה, צריך לדעת בדיוק מה לשאול. במקרה של אתר השאלה "כמה זה עולה?" זו שאלה גדולה מידי. אז בואו נפרק אותה.

רצוי שניגש לשאלה הזאת אחרי שאפיינו את האתר, כדי שנדע נדע בדיוק מה דרוש לנו, ואנשי המקצוע ידעו מה זה דורש מהם. אחרי שעושים אפיון אתר בצורה מדוייקת, אין הפתעות! הכל ידוע מראש וקל לצפות ולתכנן את התקציב הדרוש לנו.

עכשיו אפשר להתחיל לחשוב על העלויות שבהקמת האתר. הנה כמה הוצאות נדרשות ואפשריות לאתר שלנו:

הוצאות הכרחיות להקמת אתר

הקמת האתר עצמו

בקצרה,  הקמת אתר תדמית נעה בין 3000-15000 ש"ח. כמובן שיש פחות ויש גם יותר.
זה טווח מאוד מטורף, אסביר קצת על לפי מה העלויות נקבעות.

קודם כל, בהקמת אתר יש שלושה חלקים עיקריים – אפיון, תכנון האתר והאדריכלות שלו. עיצוב, עיצוב גרפי של כל האתר. פיתוח, להפוך את העיצוב לאתר שמתפקד ודינאמי.
יש חברות ועסקים שידעו לתת את שלושת החלקים האלה כחבילה אחת, ויש כאלה שידעו לתת מענה אחד מבין השלושה (כמו מעצבת גרפית שרק תעצב את האתר או תעצב ותאפיין).

אחרי תקופה ארוכה בה עשיתי רק את החלק של אפיון האתר, הבנתי שיותר נוח לי וללקוחות שלי להתנהל כשהכל עובר אצלי, אז היום אפשר לקבל אצלי את האפיון, העיצוב ופיתוח האתר.
אחרי ההסבר הזה, בואו נדבר קצת על מחירים.

המחיר נקבע לפי כמה פרמטרים.
סוג הפלטפורמה – האם מדובר על פלטפורמה קיימת, כמו וויקס או וורדפרס, או שמדובר על פיתוח מאפס.
כמות עמודים – כמה עמודים יהיו לנו באתר. גם כמות עמודים להזנת תוכן, נגיד, אתר עם 5 מאמרים לעומת אתר עם 50 אתרים. וגם כמות עמודים ייחודיים מעוצבים, למשל – צריך עיצוב של 4 עמודים, אבל יהיו עוד 10 עמודים מאחד העיצובים.
פיצ'רים – אם יש לי צורך לבנות שאלון באתר שלי, או ליצור סקר שמוביל לתשובה, אלה דברים שיכולים לגרום לעלייה במחיר, תלוי בפיצ'ר שתצטרכו.
תוספות עיצוביות – באנרים מעוצבים, אנימציות, אייקונים. לרוב אין סיבה להשתמש בתוספות עיצוביות, בטח לא כאלה בעיצוב ייחודי, אבל אפשר בהחלט להשתמש באנימציות ואייקונים מאתרים בתשלום או אתרים המותרים לשימוש חינמי.
חיבורים והתממשקויות – אצלי חיבור לגוגל אנליטיקס, גוגל סרץ' קונסול ופיקסל של פייסבוק הן חלק בלתי נפרד מכל אתר, יש חברות שגובות על החיבורים האלה תוספות. כמו גם חיבורים לרשימות תפוצה, מתנות חינמיות ועוד.
קידום אורגני – האם בונים את האתר לפי מילות מפתח, האם יש הגדרות תשתית לקידום אורגני, הגדרת כותרות, כתיבת תיאורים וכו'? לא כל חברה מציעה את זה. אם חשוב לכם, כדאי לבדוק.
עבודות תשתית נוספות – זה בעיקר יבוא לידי ביטוי בחידוש ושדרוד אתרים, אם צריך לבדוק ולסנן תוספים באתר, אם צריך לעשות הפניות 301 כדי לשמור על המיקום האורגני.

דומיין – כלומר, כתובת האתר

תעשו לי טובה, תבנו אתר על דומיין עצמאי. בממוצע, דומיין עולה 100 ש"ח לשנה. ככה יש לכם כתובת משלכם שתוכל לשמור על האתר שלכם לא משנה איזה גלגולים הוא יעבור.
רכישת הדומיין והעלות, היא לא הסיפור המסובך בכל העסק הזה. לא קריטי איפה תקנו את הדומיין, אבל כן קריטי לקנות בעצמכם, עבור עצמכם! יש מספיק סיפורי זוועה על לקוחות שהפסידו המון כסף וזמן על להחזיר לעצמם את הדומיין מידיים של מישהו אחר.

בנוסף, לעסקים שממוקמים בישראל אני ממליצה על דומיין קצר (וקולע!) בסיומת .co.il

אחסון האתר

אם האתר הוא הבית והדומיין הוא כתובת המגורים, אז האחסון הוא הארנונה, או ועד הבית.

מחירי אחסון נעים בין 100-1000 ש"ח לשנה. שוב, טווח גדול יחסית, אבל אחסון הוא קריטי לתפקוד שוטף של האתר. לא להתקמצן על האחסון, ולא לחפש את הכי זול! קריסות של אתרים, חוסר גיבויים או פריצות, אלו דברים שקורים – אתם רוצים שיהיה לכם למי לפנות וממי לקבל שירות. בשביל זה, מחיר ריאלי לאחסון הוא באזור 700 ₪. כדאי לצפות לזה.

מה כדאי שיהיה באחסון?
גיבויים, אבטחת שרת, אתר מאובטח, עדכון גרסאות או עדכון תוספים במידת הצורך (רלוונטי לאתרי וורדפרס).

כל מה שכתוב למעלה, אלה דברים בגדר MUST! אי אפשר לוותר עליהם כשמקימות אתר.

עכשיו נסקור כמה דברים אופציונליים, שאני ממליצה בחום לחשב גם אותם בתקציב בשביל אתר איכותי באמת.

הוצאות נלוות להקמת האתר

צילומים לאתר

נכון, אפשר להסתפק בצילום סלפי או בתמונה ההיא מהטיול. אבל אפשר וכדאי להיעזר בצילום תדמית שיתן צילום איכותי ומקצועי, שיעביר את המסר הנכון וייצור את התדמית הנכונה. חוץ מתמונת תדמית בסטודיו כדאי לחשוב גם על מה שנקרא "צילומי אווירה". אם מדובר על סטודיו, או תחום טיפולי או יצירתי, כדאי שיהיו תמונות בעבודה – בפגישה, תמונה של יצירה, תמונה של קליניקה או של סטודיו. אלו משדרות אותנטיות עסקית. כך תתכוננו ליצלומי תדמית עבור העסק.
כמה זה עולה? כ-400 ש"ח לימי צילום משותפים ועד 1500 ש"ח ויותר.

אפשר לחסוך בצילומים ולהשתמש בצילומים ממאגרי תמונות בתשלום. בעיני, גם אם תרצו להשתמש בתמונות 'סטוק', תקפידו שאלה לא יהיו התמונות היחידות שלכם באתר. כאן כתבתי עוד על איך לבחור תמונות לאתר.

כתיבת תוכן לאתר

על תוכן קם ונופל אתר!! צריך לקחת בחשבון את זמן הכתיבה, המקצועיות, ההגהה, ולחשוב על תוכן שיהיה מספיק שיווקי, מספיק מעניין ומספיק מדויק. אני ממליצה להיעזר בכותבת תוכן מקצועית לפחות לדף הבית ועמוד האודות. את התוכן אפשר לכתוב לבד או להיעזר ב'כתבנית' (ולעשות להם הגהה).

טווח העלויות של תוכן רחב ותלוי בוותק ובניסיון של הכותבת. מאמר סטנדרטי נע בין 350-650 ש"ח.

בחישוב מהיר, טווח העלויות של הקמת אתר נע בין 6,000-21,000. זה המחיר שכולל את כל ההוצאות על האתר.
אצלי האתרים עולים כ-11,500 וכוללים בתוכם את הקמת האתר, כתיבת תוכן לדף הבית ועמוד אודות והגהה לכל שאר עמודי האתר. הגדרת קידום אורגני ראשוני, התממשקויות לכל מה שצריך ותמונות ברישיון מסחרי במידת הצורך. החישוב לא כולל צילומי תדמית, לקוחותיי יעידו שההמלצות שלי מעולות ומשדרגות פלאים את התמונות שלהם 🙂
בכל מקרה, לכל מי שמגיעים אליי יש לי פתרון, ואם הגיע הזמן שלך לאתר, שיחת ייעוץ קצרה תוכל לתת לך כיוון בהתאם לתקציב ולצורך שלך.

דבר נוסף שלא כתבתי עליו, הוא מה קורה ביום אחרי שהאתר גמור, או במילים אחרות: קידום אתרים.

כדאי לשמור תקציב ליום שאחרי הקמת האתר. בין 2000-4000 ש"ח לחודש לכל אפיק פרסום שתבחרו. האפשרויות הסטנדרטיות הן קידום אורגני בגוגל, קידום ממומן בגוגל וקידום ממומן בפייסבוק. עוד על קידום אתרים תוכלו למצוא כאן.

ואם אתם צריכים עזרה, אל תהססו ליצור איתי קשר!

מה חשבת על המאמר?