איך אתר אינטרנט יכול לשרת לך את העסק?

איך אתר אינטרנט עוזר לך להצליח בעסק

מה במאמר?

אולי אתם תוהים כבר כמה זמן למה להקים אתר ולא בטוחים איזו מטרה הוא אמור לשרת בשבילכם. אולי אני קצת משוחדת, כי בסופו של יום העבודה שלי היא עם אתרים ברחבי האינטרנט ואני ממש אוהבת את ההתעסקות בהם, אבל לאורך הזמן שלי עם עסקים קטנים או גדולים יותר או פחות נחשפתי להרבה הצלחות שאתרים הניבו לבעלי העסקים שמאחוריהם. החלטתי לכתוב את המאמר הזה, בתקווה שזה יעזור לכם להבין למה העסק שלכם צריך אתר ואיזה סוג אתר הוא צריך.

קודם כל, חשוב להבין – ניהול עסק כיום מחייב נוכחות אונליין בצורה כזו או אחרת. כלומר, גם נוכחות ברשתות החברתיות, או באינדקסים למיניהם היא חשובה וטובה, ולכל עסק מתאימה נוכחות אינטרנטית אחרת. כיאה למאפיינת אתרים, אתן את הזווית שלי מכיוון היתרונות של אתרי האינטרנט, יש הרבה דברים שרשתות חברתיות לא יכולות לספק לבעלי עסקים שאתר כן יכול. חוץ מזה, אתר טוב יקל וייעל את העבודה שלכם עם העסק. אז בואו נבחן כמה דרכים שאתר אינטרנט יכול לשרת את העסק.

מעבר לאוטומציה עסקית

כולנו מכירים את הקשיים שבמעקב אחרי הלו"ז של העסק בצורה כזו או אחרת, אבל כשיש לנו עסק שמערב קביעת תורים ושמירה על יומן עסקי, האוטומציה שאתר יכול לספק לתהליך יכולה לחסוך לנו כל כך הרבה זמן. אחרי תקופה של קביעת תורים ידנית ודפדוף אינסופי ביומנים, לקוח שלי החליט להפוך את האתר שלו לאתר הזמנת תורים ולחבר אליו גם מערכת של קביעת תורים אונליין וגם מערכת של תשלום אוטומטי. ככה ירדו לו מהראש שעות של התעסקות בגביית תשלומים על תורים ובניסיון להבין איזה תורים פנויים כרגע.

האוטומציה הזו היא פיתרון נפלא לא רק לקביעת תורים. היא יכולה לבוא לידי ביטוי דרך רשימת תפוצה ופרסום לקהל, דרך מענה מהיר על שאלות ששואלים הרבה, דרך סינון לקוחות לא מתאימים וצמצום פניות לא רלוונטיות, מכירה של פריטים אונליין, ועוד מלא דברים שבדרך כלל מקשים על הניהול השוטף של העסק. אתר שבנוי נכון בעבור העסק שלנו עוזר לנו לנהל את העסק שלנו בצורה הטובה ביותר, ואוטומציה עסקית היא לפעמים הצעד הראשון בדרך לשם.

יצירת אוטוריטה עסקית

לפעמים הניסיון שלנו להבהיר לאנשים שאנחנו, כבעלי עסק בתחום, מחזיקים בידע שיכול לתרום להם המון לא הולך חלק במיוחד. קשה לשכנע אנשים בימינו, וקשה להגיע לאנשים שצריכים את הידע שלנו. אבל כשיש אתר שמתופעל היטב, שיש בו המון תוכן רלוונטי ולא זונחים את היצירה של התוכן הזה באופן מתמשך, העסק נהיה אוטוריטה בתחומו. יש מלא דוגמאות לבלוגים ואתרים שבלי לפרסם בכלל שירות ברור לכולם שהם אוטוריטה בתחומם, הודות לתוכן משמעותי שכתוב באתר שמלמד אנשים על התחום שבו האתר עוסק.

היתרון של אתרים כאלו הוא הבסיס החזק של לקוחות רלוונטיים שהם יכולים להניב והכבוד שלקוחות פוטנציאלים יחלקו לעסק שלנו, אבל חשוב לזכור שאתרים אלה מצריכים עבודת אפיון אתר, תכנון מעמיק של הקטגוריות באתר, הניווט ואיך לייצר אמון אצל המשתמשים. חשוב גם להשקיע הרבה מחשבה בסוג התוכן שיעלה לאתר שכזה, לדאוג שיהיה קיים וזמין להעלאה מתוזמנת. בדיוק בשביל זה יש אנשי מקצוע שמבינים בתחום ויכולים לייעץ על בניית אתר טוב ונכון לעסק.

פרסום ממוקד בקלות

לאחרונה, לקוח שלי החליט שהוא לא רוצה יותר להתעסק בפייסבוק. מתיש אותו לכתוב פוסטים בשפה של הפייסבוק ואחוזי ההצלחה של העמוד לא היו גבוהים. אז במקום, הוא התחיל להתעסק עם קמפיינים של פרסום ממומן בגוגל. תקופה קצרה אחרי, הוא סיפר לי שמגיעים אליו הלידים הכי מדויקים בזכות האתר. אז לעומת הפייסבוק, שדורש התעסקות תמידית שלא בטוח מגיעה לאנשים הנכונים, באתר מספיק שיש עמוד להביא אליו לקוחות, לא צריך להמשיך ולתחזק יותר מדי. רק צריך להשקיע בפרסום ממוקד, בהתאם למילות מפתח וכבר יש לנו לידים מדויקים יותר מפייסבוק.

זה לא מתאים לכל עסק, תמיד מומלץ לתכנן קודם אסטרטגיה שיווקית ואחריה להחליט האם אתר אינטרנט הוא חלק ממנה. לעסקים שצריכים קידום ממומן בגוגל אתר אינטרנט טוב וממיר יעשה פלאים.

דיוק העסק ויצירת ביטחון עסקי

זו הנקודה שאני הכי אוהבת, כי היא לא מובנת מאליה. מעבר לפניות, אי תלות ברשתות חברתיות, סידור העסק וכן הלאה, יש משהו קסום בלבנות אתר. כשהוא בנוי טוב הוא גורם לנו להיות כל כך מפוקסים על העסק שלנו ועל המטרות שלנו. אין ברירה, כי צריך להבין מה הפוקוס שלנו ומה המטרות שלנו כדי לבנות את האתר בהתאם אליהם. זה ערך גדול שקשה לכמת אותו, אבל בליווי שלי של עסקים אל עבר האתר שלהם, אני חווה את הוודאות הנפלאה הזו, והשלווה שיש כשיוצרים אתר שבאמת מדבר ומשקף את העסק.

אם זיהית את אחת הנקודות בעסק שלך, ומרגיש שזה הזמן המתאים לאתר, או אולי יש צורך בשיחה קצת יותר מעמיקה על אתרים, אני פה כדי לעזור. צרו איתי קשר ונוכל לראות איך לבנות את האתר המושלם לעסק שלך!

מה חשבת על המאמר?